tisdag 31 maj 2016

svepande mängder med tyg

Det är ju trots allt så att jag är fruktansvärt svag för stora mängder svepande tyg, alltså älskar jag den här blå blåsan.

Extra roligt att min spontana idé för överdelen blev precis så bra som jag tänkte mig,
mer om klänningen kan ni läsa här 




Det var ett tag sen bilderna togs, märks inte minst på det bruna gräset på bilderna som idag är i det närmaste tropiskt grönt och så högt att jag borde ha klippt gräsmattan för flera veckor sen. Men jag väljer att sy och blogga istället, gräsmattan kan vänta haha




Har fått så många fina kommentarer av folk jag möter i den här klänningen. Främst är det mönstret på kjolen de fascineras av och verkar tycka väldigt mycket om.




Jag är också väldigt förtjust i det men också väldigt glad att jag bröt av men ett lugnt enfärgat tyg upptill, jag hade inte varit bekväm i den annars.




Det bästa med stora kjolar och mycket tyg är faktiskt inte att röra sig i dem även om det känns väldigt prinsess-likt när man går upp för trappen och måste samla ihop kjolen och lyfta den över trappstegen. 

Nej det bästa är att sjunka ner på golvet eller gräset och känna hur tyget verkligen omfamnar mig.



fler fotsida, maffiga långkjolar om jag får välja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar