torsdag 26 maj 2016

fin kombination

 Jag blev ju klar med den här blå/gröna kjolen med spets innan utlandssemestern men jag hann också förbi några av de större klädkedjorna innan jag åkte för att komplettera garderoben.
Ibland är det skönt att köpa färdigt och ibland är det billigare att köpa ett plagg än tyget för att sy samma sak

vilket för övrigt är helt sjukt och något jag verkligen vill gå ifrån! 

men även solen har sina fläckar och ibland är jag lat och faller dit. Men jag försöker minska drastiskt på de inköpen och om jag väl köper något tänker jag i stort sett alltid att jag ska använda det plagget till ett mönster och sy egna varianter sen haha




Den blev iaf en off-white ribbad polotröja utan ärmar som passade perfekt till kjolen (och mycket annat för den delen också).
Jag älskar verkligen kombinationen.




Eftersom kjolen har resår i midjan kan jag justera var jag vill ha den och få den perfekta fotsida längden på kjolar jag älskar eller dra upp den lite och få en promenadvänlig längd istället.
Även om spetsen är skör längst ner och verkligen inte tål att vara fotsid så tänker jag ha den så bara för att jag tycker det är vackert. Får väl byta spets i värsta fall.




Jag ser nu att det inte verkar synas så mycket att spetsen är genombruten. Men det känns nästan lite naket i och med att den första vården på kjolen slutar där en riktigt riktigt kort kjol skulle ha slutat och spetsen går att se rakt igenom. 




Kjolen åkte med på semestern men eftersom i stort sett hela garderoben också gjorde det så tror jag att den användes en gång och aldrig fastnade på bild men förhoppningsvis kan den användas mer här hemma i sommar istället.


mer om kjolen kan du läsa här och här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar