söndag 7 februari 2016

svart linne med spets

Årets försommarresa är redan bokad, det är nya jultraditionen, så det är kanske inte så konstigt att jag börjat längta.

Vid den här tiden börjar jag därför fundera på vad jag ska lyxa till det med för kläder där i värmen, gjorde samma sak förra året men har helt glömt att blogga om det. Så här kommer en riktig "throw back" och duktigt med sommar och semesterlängtan.



skulle ha publicerats i okt 2015
" Det var ju så att redan förra våren, innan vi åkte utomlands på semester, satte jag mig och sydde sommarkläder. Svensk sommarvärme i Turkiet i april/maj tyckte jag krävde lite nya och svalare kläder än de jag hade dragits med hela kalla våren här hemma.

Men det fanns varken tid, inspiration eller ork till så värst mycket så det blev två linnen, ett som jag blev ganska nöjd med men inte har på bild och så ett svart linne som jag blev väldigt nöjd med.


semesterns uniform har i stort sett varit precis den här, bikini och linne.



Lagom påklätt och avklätt hemmavid och till stranden, bekvämt, svalt och sytt precis så att det passar som jag vill.

Mönstret är i vanlig ordning inget regelrätt mönster utan avritat från ett gammalt köpt linne. Brottar-skärningen på ryggen är väldigt skön, borde ha fler bh'ar och bikinis med korslagda band på ryggen, det blir lite snyggare då eftersom det inte blir ytterligare axelband som synd utanför linnet då.


Det svarta trikåtyget vet jag inte var jag har köpt, troligtvis Ohlssons tyger i Sickla eller Stoff och Stil i Kungenskurva eftersom det i stort sett bara är där jag köper tyg. 

Jag fick hjälp att välja spets, jag tycker egentligen inte om spets eftersom den upprepar sig för mycket och symetriskt. Dessutom tänker jag bara på gamla bordsdukar eller gardiner när jag ser spets som den här. Tur att jag inte är den som ser den i det här fallet."

-------------------------

Det blir inga linnen i trikå i år skulle jag tro, mer fladdrande siden och silke. Trikå har jag så det räcker och den enda trikå som åker med på semestern i år blir träningskläderna för jag springer vårruset dagen efter att jag kommit hem så det blir inte till att ligga på latsidan i solen varje dag om jag ska klå förra årets tid på 28min!

Tyger: svart trikå och svarat spets Ohlssons tyger Sickla
Mönster: egen design
Datum: april 2015


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar