torsdag 21 april 2016

sy om

Till det här hårbandet hör numera en kjol.


Men innan det blev en kjol var det en klänning som jag köpte den på tatueringsmässan för tio år sen.
Jag har älskat den här klänningen av så många anledningar och hatat den på grund av en enda sak. 

Det är den enda klänning jag köpt som passat min midja och byst samtidigt, genom alla år. Mönstret och modellen bejakar den slumrande pinuppan i mig och får mig att köpa knallröda läppstift och locka håret. Den passar oavsett fest trots att den är svart och jag har lyckats äga en bikini i samma mönstring som varit perfekt att ha under som bh.

Men jag få så galet ont i nacken av halterneck urringningen att jag dragit mig för att använda den.


Det är lite konstigt att jag är så rädd om köpta saker men det är jag. Så det tog emot att bestämma sig för att sprätta bort överdelen och göra den till en kjol men jag gjorde det.


Nu vet jag inte varför jag någonsin tvekade, den är än mer underbar som kjol och jag kommer ha den hela tiden! 
Kjolen, med hårband, cykeln i vintagestil och röda läppar kan komma att bli ett nytt signum haha.


Jag kan, som på bilden, ha ett vitt oversize linne till, det blir nog jätte snyggt med svart, rött, lång ärm, kort ärm, linne, polo eller singoalla topp också. Möjligheterna är oändliga och fantastiska.



Tyvärr blåste spegeln omkull och gick sönder ute när jag fotade så det blev ingen pinupp pose, får se om jag får sju års olycka istället men det tror jag inte. 
Hur kan något så underbart bringa olycka? 
Nej, en tur till IKEA för inköp av en större spegel som får monteras fast ute någonstans får det bli istället, jag är inte riktigt bekväm med att ha fotograf än även om maken har erbjudit sig.


Synd att det inte går att cykla till IKEA och köpa spegel, måste nog införskaffa en retroinspirerad bil till i höst som matchar min outfit. En pt Cruiser vore drömmen även om den sägs ha köregenskaperna av en traktor.


Tyger: köpt klänning i prickig duchess
Tygåtgång: ca 2m om du vill sy en själv (helcirkelkjol och rektangel i midjan + dragkedja)
Mönster: inget mönster, sprättad och ihopsydd bara
Datum: april 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar