lördag 13 februari 2016

nästa variant

om första ponchon med ärmar var helt utan inspiration från annat är den andra precis det motsatta.

Modellen är exakt kopierad från den grå.



Tyget har jag inspirerats till av en vän som endast vill klä sig själv och sina barn i rena naturmaterial, därför är det i 100% ylle. Det är ett tät ylletyg, dubbelt så tjockt som kostymylle. Köpt på Ohlssons tyger i Sickla.

Detaljerna, färgen och mönstringen i tyget har ytterligare en vän inspirerat mig till, hon älskar märkeskläder och det ska vara stilrent och väldigt snyggt.

Tittar man riktigt noga är det ett tegelstensmönster vävt i tyget. Nitarna i guld tycker jag ger en väldigt lyxig känsla och kragen med stort slag samma sak. Svart känns väldigt lätt att matcha till allt och tillsammans med guld blir det väldigt stilrent.


Jag är väldigt glad för mina olika vänner och älskar min mix av deras tankar i min poncho med ärmar.


Under hela september och oktober använde jag den som ytterplagg men under hela vintern har jag haft den på mig inne, den är väldigt flitigt använd eftersom det går så lätt att ha den under jackan.

Snyggaste matchningen tycker jag är till ett par tighta jeans och antingen stövlar med högt skaft eller hög klack. Lite lockar i håret är inte fel det heller.

Instagram är beviset på att jag använt den ofta



Så utan att ändra något i modellen har jag gjort mig min andra variant av poncho med ärmar och fler ska det bli för jag har redan köpt mer tyg.

Tyger: Svart ylletyg, svagt utmönstrat och guldiga nitar från Ohlssons tyger Sickla
Mönster: egen design
Datum: september 2015

.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar