söndag 6 september 2015

en spegel ute i den gröna

En klänning på en galge kan vara hur fin som helst men den kan också vara helt intetsägande, däremot är det väldigt svårt att fota klänningarna på mig, själv.

Med mobilen blir det inga bra bilder men den har timerfunktion tack vare en app så det kan ju bli några slags bilder. Men jag tycker om de skarpa färgerna från stora kameran trots att jag är riktigt urusel på att fota med den eftersom jag endast siktar och trycker av (kan än så länge inget om slutartider mm, men nått ska man ju ha kvar att lära sig!) 
Dagsljus är också en sån sak som gör världens skillnad, bilder i lampljus inomhus är ingen höjdare. 

Utan fotograf då och jag som vill ta bilder ute, i dagsljus. Ja då får man ta saken i egna händer och lyfta ut spegeln, ställa den på en trädgårdsstol ute i det gröna och sätta stora kameran på axeln och göra ett gott försök att fånga klänningarna på modellen, alltså på mig.


Första klänningen jag sydde för sommaren är nog den jag tycker är finast men svårast att bära trots att den är så otroligt skön. Det är ett vågspel det där mellan vad jag vill sy och vad jag vill ha på mig, de går inte alltid ihop haha.


Inte sur eller bekymrad, bara fullt fokuserad på att trycka på knappen. Det tog ett tag att få koll på allt så jag glömde le på nästan varenda bild såg jag när jag va klar.



Den sitter perfekt, som om den var gjord för mig, av mig och provad bara på mig, precis som det ska vara!

På slutet fick jag hjälp utav äldsta sonen som fotade ryggen åt mig, kanske ska lära honom hur kameran funkar istället för han verkade tycka det var riktigt roligt.


Klänningen är så skön att jag inte ens märkte att den rynkade sig i sidan men den är lika underbar trots rynkor och bubblor, precis som jag!


Jag vill sy kläder som jag kan få att passa både mina former, mitt liv och som blir till under den tiden jag prioriterar till att sy. Om jag kommer till den punkten att allt i min garderob är sytt av mig blir det en milstolpe jag gärna uppnår men inget jag vill stressa fram.

Tyger: Syfestivalen Älvsjömässan
Mönster: egen design
Datum: juli 2015



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar